5 content fouten die je niet wilt maken

Eerder schreef ik al over het belang van content marketing en waarom je hiermee aan de slag zou moeten. Het is super als je hiermee start, maar zonder enige kennis kunnen fouten er snel bij insluipen. Daarom help ik je met de volgende 5 content fouten die je niet wil maken:

1. Geen plan hebben

Een duidelijk plan hebben zorgt ervoor dat je bij blijft & het houdt je creativiteit op scherp. Maak bijvoorbeeld gebruik van een content kalender en plan van tevoren in welke onderwerpen je in je content wilt verwerken en wat voor soort content je wilt gaan plaatsen. Dan heb je al wat handvatten om deze content te creëren.

2. Niet voldoende waarde bieden

Je kunt wel willen delen om het delen, maar als er geen boodschap in je content zit, kun je het beter niet doen. Zorg er dus voor dat je altijd waarde biedt voor je doelgroep. Zijn er bijvoorbeeld zaken waar jouw (potentiële) klanten meermaals naar gevraagd hebben? Dan kun je daar op ingaan. Speelt er iets in jouw branche? Haak daarop in en laat zien dat je verstand van zaken hebt. Zo help je jouw doelgroep. Natuurlijk kun je echt niet altijd voor letterlijk iedereen waardevol zijn en geen zorgen: dat hoeft nu ook weer niet.

3. Overal aanwezig willen zijn

Raak niet verstrikt in het web van sociale media. Je kunt niet overal aanwezig zijn, hoe graag je dat ook zou willen. Zoek uit op welke kanalen jouw doelgroep het meeste aanwezig is of waarvan je denkt dat jouw doelgroep zich hier zal bevinden en richt je daar op. Een uitzendbureau heeft bijvoorbeeld veel baat bij het platform LinkedIn, aangezien het daar voornamelijk draait om werk. Een kleding webshop heeft daarentegen weer weinig te zoeken op LinkedIn en des te meer op Instagram en Facebook.

4. Niet de juiste doelgroep voor ogen hebben

Praat jij wel tegen de juiste mensen in je content? Zijn de mensen die jou volgen op social media ook echt degenen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst? Zoek uit wie je ideale klant is en zorg dat je deze aanspreekt.

5. Inconsistentie

Last but not least: wees consistent. Altijd. Overal. Waarschijnlijk kijk je er zelf altijd naar uit als je weet dat er iets komen gaat. Denk aan patatdag of een date night met je partner. Als dit dan een dagje niet doorgaat, kan dat heel jammer zijn. Zo zien jouw volgers dit ook als je de ene keer een leuk stuk content deelt en zij vervolgens weer erg lang moeten wachten op iets nieuws. Wees daar dus consistent in. Zo weten jouw volgers dat ze steeds weer interessante content van jou kunnen verwachten en blijven ze terugkeren.

Zo, ik hoop dat je hier weer wat mee kunt en aan de slag gaat met je content. Het is namelijk zo leuk! Maar goed, dat zijn mijn woorden.. See you next time!

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest
× Hi! Kan ik je helpen?