Blogs

Ik blog, jij blogt, wij hebben geblogd. Zullen we?

Bloggen leent zich perfect voor het delen van kennis én verhoogt de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Zelf schrijf ik ook blogs, zowel zakelijk als over mijn eigen leven en alles daaromheen. Echter, als het schrijven van blogs niet je ding is of je er simpelweg geen tijd voor hebt, schiet dit er bij in. Het is dan helemaal niet gek om ze door iemand anders te laten schrijven. Bijvoorbeeld door mij.

Oké, maar hoe werkt dat dan?

Doelgroep

Eerst wil ik van je weten wat je doelgroep is en over welk(e) onderwerp(en) je kennis met deze groep zou willen delen door middel van blogs.

Onderwerp

Verneem je bijvoorbeeld vaak dezelfde vragen van klanten? Dan kan het een goed idee zijn om daar een blog over te schrijven. Je weet dan immers al dat mensen benieuwd zijn naar dit onderwerp.

Inleving

Deel wat informatie met mij omtrent het onderwerp, waarna ik me hierin vastbijt, en me verplaats in jouw bedrijf zodat het blogartikel de juiste tone-of-voice heeft.

Redigeren

Schrijf je je blogs toch liever zelf? Dan kan ik ze voor je redigeren, ofwel nakijken. Ik kijk dan naar zowel taal en spelling als de opbouw en pas het artikel aan waar nodig.