Social media content

Geen idee wat je met de social media van je bedrijf aanmoet? Laat mij je helpen. Ik ben er immers letterlijk groot mee geworden!

Heb je geen kaas gegeten van social media en alles wat daarbij komt kijken of doe je überhaupt nog niets met social media voor je bedrijf? Zonde. Er gebeurt enorm veel op het ‘wereldwijde web’ en de kansen voor jouw bedrijf kunnen zomaar vergroot worden op social media, mits het goed wordt ingezet. Dit vergt tijd en uiteraard ook deskundigheid. Laat ik dit nu net in huis hebben. Dit is hoe ik te werk ga:

Kennismaken

Laten we eerst eens kennis maken. Wat is jouw beeld bij het inzetten van social media voor jouw bedrijf, wat wil je hiermee bereiken of verbeteren? We bespreken bijvoorbeeld wat de doelgroep van je bedrijf is, welke huisstijl gebruikt wordt, de tone-of-voice en de soorten content die ingezet kunnen worden.

Contentkalender

Op basis van de besproken zaken ga ik aan de slag met het opstellen van een contentkalender. Hierin staat onder andere wat voor soort content geplaatst gaat worden, op welke kanalen, voor welke doelgroep en of er wel of niet geadverteerd zal worden.

Content creatie

Nu gaat het creëren van content van start. Welke boodschap moet het overbrengen en welk beeld past daarbij? Wordt dat een foto, een visueel ontwerp of een combinatie van beide? Ik laat mijn creatieve brein werken om daar iets moois en doeltreffends van te maken. Lees meer over soorten content.

Pakkende tekst

Een pakkend stuk tekst bij een beeld versterkt het geheel en draagt bij aan de boodschap die het beeld moet uitdragen. Ik zorg ervoor dat met zo min mogelijk woorden zo veel mogelijk gezegd wordt.

Plannen

Klaar is Kees. Tijd om te posten! Dit doe ik met behulp van een planning tool, die het mogelijk maakt om vooraf alle content in te plannen en automatisch te plaatsen op door mij gekozen momenten.

Monitoren

Elke maand kijk ik welke content het beste heeft gescoord op bereik, interactie en conversieratio en op welke kanalen. Aan de hand hiervan bepaal ik welke content vaker of juist minder vaak terug kan komen.