Stel dat je op zoek bent naar iemand die jouw badkamer komt renoveren. Je kent zelf niemand die dit kan, maar je buurvrouw kent toevallig wel iemand die dit doet. Echter is deze persoon nergens te vinden op het internet. Het lijkt erop dat hij geen website of social media kanalen heeft..
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij genoeg klussen haalt uit zijn eigen netwerk. Maar wat als dit niet zo is en hij klussen laat liggen vanwege het feit dat hij niet te vinden is met een site, bijvoorbeeld omdat hij hier geen tijd of budget voor heeft?
In je zoektocht op het internet stuit je wel op een andere renovatie-specialist voor jouw badkamer. Zijn website ziet er tiptop uit en het werk wat hij heeft geleverd liegt er ook niet om. Via zijn contactformulier vraag je wat informatie op en voor je het weet staat hij je badkamer te renoveren! En dat allemaal door zijn website.
Waarom elk bedrijf een website nodig heeft
Er zijn een aantal redenen die je in overweging moet nemen als je twijfelt over het laten maken van een website.
Bespaar tijd & geld
Het laten maken van een website kost aanvankelijk wat tijd en uiteraard geld. Echter, als hij eenmaal staat is dit zo terugverdiend door de aanvragen die via de website binnenkomen. Het plaatsen van bijvoorbeeld advertenties is altijd een stuk duurder en deze zijn altijd tijdelijk. Je moet dus steeds opnieuw tijd en geld investeren in het (laten) maken van nieuwe advertenties om deze up to date te houden. Deze aanpassingen zijn op je website een stuk makkelijker gedaan en kosten een stuk minder!
Inzicht in je bereik
Door middel van statistieken krijg je allerlei info over je potentiële klanten. Zo kun je monitoren hoeveel bezoekers je website heeft gehad, waar deze bezoekers vandaan komen (zowel letterlijk als via welk kanaal), met welke zoekwoorden ze je gevonden hebben, wat ze precies hebben gedaan op je website en nog veel meer. Zo kun je gericht inspelen op je bezoekers om er nog meer uit te halen.
Je bent altijd zichtbaar
Je website gaat niet dicht om 18:00. Dit betekent dat je ook buiten werktijden eventueel bereikbaar en benaderbaar bent voor (potentiële) klanten. Klinkt goed, toch?
De ‘showroom’ van jouw werk
Je website is, naast eventuele social media kanalen, de perfecte plek om je werk te laten zien. Iedereen vindt het fijn om even te kunnen zien wat voor moois je al voor anderen hebt gedaan.
Professionaliteit en geloofwaardigheid
Een website straalt meer professionaliteit en tevens geloofwaardigheid uit als mensen je kunnen vinden op het internet. Het zou het eerste kunnen zijn wat een potentiële klant van je ziet. Het is daarom belangrijk dat het er goed uitziet en in lijn ligt met wat je doet en waar je voor staat.
Kortom, er hangen vooral voordelen aan het hebben van een website. Ik hoop dat dit je aan het denken zet als je nog twijfelt over een website. Wellicht heb je mij ook wel via het internet gevonden en denk je op basis van mijn werk en deze informatie precies wat ik je probeer duidelijk te maken! Ik help je graag aan een mooie website.