Een website, is dat nu echt nodig voor mijn bedrijf?

Even op internet kijken

Stel dat je op zoek bent naar iemand om jouw badkamer te renoveren. Er is niemand in je directe omgeving die hierin gespecialiseerd is, maar je buurvrouw kent toevallig wel iemand die dit doet. Echter is deze persoon nergens te vinden op het internet. Het lijkt erop dat hij geen website of social media kanalen heeft. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij genoeg klussen haalt uit zijn netwerk. Het zou echter ook zo kunnen zijn dat dit niet zo is en hij klussen laat liggen vanwege het feit dat hij niet te vinden is met een site, bijvoorbeeld omdat hij hier geen tijd of budget voor heeft. In je zoektocht op het internet stuit je wel op een andere renovatie-specialist voor jouw badkamer. Zijn website ziet er tiptop uit en het werk wat hij heeft geleverd liegt er ook niet om. Via zijn contactformulier vraag je wat informatie op en voor je het weet staat hij je badkamer te renoveren!

Waarom je dus echt wel een website nodig hebt

Er zijn een aantal redenen die je in overweging zou moeten nemen als je twijfelt over het laten maken van een website.

  • Online visitekaartje van je bedrijf
    Het eerste dat men doet bij het horen van jouw naam, bijvoorbeeld van je buurvrouw, is even zoeken op het internet. Is deze persoon echt zo goed in het werk wat hij/zij doet? En aan welke kosten moet er gedacht worden? Ook mensen die niets van hun buurvrouw hebben gehoord kunnen op jouw website terechtkomen en op basis van jouw zichtbare projecten voor jou kiezen.
  • Bespaar tijd & geld
    Het laten maken van een website kost aanvankelijk even wat tijd en uiteraard geld. Echter, als hij eenmaal staat kan het zich terugverdienen door de aanvragen die je via je site kunt krijgen. Tevens is het plaatsen van advertenties relatief een stuk duurder en zijn deze altijd tijdelijk. Je moet dus steeds opnieuw tijd en geld investeren in het (laten) maken van nieuwe advertenties om deze up to date te houden. Deze aanpassingen zijn op je website een stuk makkelijker gedaan!
  • Inzicht in je bereik
    In tegenstelling tot advertenties, bijvoorbeeld in de krant, kun je inzicht krijgen in de statistieken van je website. Op deze manier kun je verschillende dingen zien die waardevol kunnen zijn. Bijvoorbeeld hoeveel bezoekers je website heeft gehad, waar deze bezoekers vandaan komen (zowel letterlijk als via welk kanaal), met welke zoekwoorden ze je gevonden hebben, wat ze precies hebben gedaan op je website en nog veel meer. Met deze inzichten kan er ingespeeld worden op je bezoekers om er nog meer uit te halen.
  • Je bent altijd bereikbaar
    Je website stopt niet om 18:00, zoals je werkdag dit wel doet. Dit betekent dat je ook buiten werktijden bereikbaar en benaderbaar bent voor (potentiële) klanten. Klinkt goed, toch?
  • De ‘showroom’ van jouw werk
    Je website is, naast eventuele social media kanalen, de perfecte plek om je werk te laten zien. Iedereen vindt het fijn om te kunnen zien wat je voor anderen hebt gedaan en dus voor iemand zou kunnen betekenen.
  • Professionaliteit en geloofwaardigheid
    Het straalt meer professionaliteit en tevens geloofwaardigheid uit als mensen je kunnen vinden op het internet. Het zou het eerste kunnen zijn wat een potentiële klant van je ziet. Het is daarom belangrijk dat het er goed uitziet en in lijn ligt met wat je doet en waar je voor staat.

Kortom, er hangen vooral voordelen aan het hebben van een website. Ik hoop dat dit je aan het denken zet als je nog twijfelt over een website. Wellicht heb je mij ook wel via het internet gevonden en denk je op basis van mijn werk en deze informatie precies wat ik je probeer duidelijk te maken! Ik help je graag aan een mooie website. In WordPress of course.

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest
× Hi! Kan ik je helpen?